Eminem If I Had... song lyrics
If I Had... Eminem lyrics sheet
artist
If I Had... - Eminem lyrics
♪ If I Had... ♪ official lyrics
"Life" by Marshall Mathers

What is life?
Life is like a big obstacle
Put in front of your optical to slow you down
And every time you think you've gotten past it
It's gonna come back around and tackle you to the damn
ground

What are friends?
Friends are people that you think are your friends
But they're really your enemies with secret identities and
disguises to hide their true colors
So just when you think you're close enough to be brothers
they wanna come back and cut your throat when you ain't
looking

What is money?
Money is what makes a man act funny
Money is the root of all evil
Money'll make them same friends come back around swearing
that they was always down

What is life?
I'm tired of life

I'm tired of backstabbing ass snakes with friendly grins
I'm tired of committing so many sins
Tired of always giving in when this bottle of Henny wins
Tired of never having any ends
Tired of having skinny friends hooked on crack and Mini
Thins
I'm tired of this DJ playing your shit when he spins
Tired of not having a deal
Tired of having to deal with the bullshit without grabbing
the steel
Tired of drowning in my sorrow
Tired of having to borrow a dollar for gas to start my Monte
Carlo
I'm tired of motherfuckers spraying shit and dartin' off
I'm tired of jobs startin' off at $5.50 an hour
Then this boss wonders why I'm smartin' off
I'm tired of being fired every time I fart and cough
Tired of having to work as a gas station clerk for this jerk
breathing down my neck, driving me berserk
I'm tired of using plastic silverware
Tired of working at Builder's Square
Tired of not being a millionaire

But if I had a million dollars
I'd buy a damn brewery and turn the planet into alcoholics
If I had a magic wand
I'd make the world suck my dick without a condom on while
I'm on the john

If I had a million bucks
It wouldn't be enough because I'd still be out robbing
armored trucks
If I had one wish
I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss

I'm tired of being white trash, broke and always poor
Tired of taking pop bottles back to the party store
I'm tired of not having a phone
Tired of not having a home to have one in if I did have one
on
Tired of not driving a BM
Tired of not working at GM
Tired of wanting to be him
Tired of not sleeping without a Tylenol PM
Tired of not performing in a packed coliseum
Tired of not being on tour
Tired of fucking the same blonde whore after work in the
back of a Contour
I'm tired of faking knots with a stack of ones
Having a lack of funds and resorting back to guns
Tired of being stared at
Tired of wearing the same damn Nike Air hat
Tired of stepping in clubs, wearing the same pair of Lugz
Tired of people saying they're tired of hearing me rap about
drugs
Tired of other rappers who ain't bringing half the skill as
me
Sayin' they wasn't feeling me on "Nobody's As Ill As Me"
And I'm tired of radio stations telling fibs
Tired of JLB saying "Where Hip-Hop lives"

But if I had a million dollars
I'd buy a damn brewery and turn the planet into alcoholics
If I had a magic wand
I'd make the world suck my dick without a condom on while
I'm on the john

If I had a million bucks
It wouldn't be enough because I'd still be out robbing
armored trucks
If I had one wish
I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss

Y'know what I'm saying?
I'm tired of all of this bullshit
Telling me to be positive
How am I 'posed to be positive when I don't see shit
positive?
Y'know what I'm saying?
I rap about shit around me, shit I see
Y'know what I'm saying?
And right now I'm tired of everything
Tired of all this player-hating that's going on in my own
city
Can't get no airplay
Y'know what I'm saying?
But hey, it's cool though
Y'know what I'm saying?
I'm just fed up
That's my word
Musixmatch.com
Lyrics copyright : legal lyrics licensed by MusiXmatch.
No unauthorized reproduction of lyric. Writer(s): MARSHALL MATHERS, JEFF BASS, MARK BASS Lyrics powered by www.musixmatch.com
Comments
Leave a comment for Eminem - If I Had... lyrics
Name/Nickname
Comment
Eminem - If I Had... song lyrics
Other Eminem song lyrics
Mom's Spaghetti
If I Die Young (feat. Lil Wayne & Gudda Gudda)
Suck My Dick
My Name Is (clean version)
Sorry Mama
Lose Yourself
Slimshank Redemption
Goodbye
My Salsa
Not Afraid (Radio Edit)
Lose Yourself (clean)
If I Die Young
Superman (clean radio edit)
Rap God
The Real Slim Shady (clean version)
Oops! the Real Slim Shady Did It Again (vs. Britney Spears)
Please Stand Up
No Love Feat. Lil Wayne
Mockingbird
Not Afraid
Shake That Ass (feat Nate Dogg)
Beautiful
Without Me
Farewell
'Till I Collapse
Love The Way You Lie (ft. Rihanna)
Battle Rap
Space Bound (Clean)
Stan
A Drop In The Ocean (feat. Kanye West, Wiz Khalifa, Ron Pope)
Quitter Hit 'Em Up (Everlast diss)
Cleanin' Out My Closet (radio edit)
Lose Yourself (remix)
Diamond Style (feat. 50 Cent & 2Pac)
When I'm Gone (clean version)
Kids (Drugs Are Bad)
Wordplay
Fack
8-Mile
Love The Way You Lie ( Feat. Rihanna )
Just Lose It
Ass Like That (clean)
I Stay Higher
Listen To Your Heart
My Name Is (Slim Shady radio edit)
Without Me (clean radio edit)
Detroit Grammer (Nelly diss)
The Real Slim Shady
Second Chance (feat. Ludacris & Lil Wayne)
We Ain't
To see also...
Artists and lyrics : Random selection of top song lyrics and artists
Joe Dassin | Bryan Adams | Frank Sinatra | Les Colocs | Aladdin | Dalida | Wwe | Pink Floyd | Georges Bizet | Beyonce | Michel Sardou | Melissa | Teresa Teng | Yves Montand | Jacques Douai | Spirit (dessin Animé) | Savant Des Rimes | Bob L'éponge | Frère Des Ours | Tryo | Richard Anthony | Nina Simone | Winx | Roméo Et Juliette | Alain Bashung

Pokemon Saison 1 | Etre Un Homme Comme Vous | C'est La Fête | La Magie Des Winx (Générique) | Vous êtes Fous ! | La Paloma Adieu | Can't Help Falling In Love | Embarque Ma Belle | Bébé Ft. Dadju | On Ne Verra Jamais | Marguerite | Stone 1 | Monia | Krak Le Nain | Tellement | J'attendrai | Les Fiancés Du Lac De Côme | L'enfance | Adieu Angelina | Sifflez En Travaillant | Hit The Road Jack | La Valse | Ain't No Moutain High Enough | Public Service Announcement (Interlude) | We Will Rock You
Forgot your password ?
Create an account (free)
Select in the following order :
1| symbol at the bottom of the heart
2| symbol to the left of the star
3| symbol at the bottom of the clock
grid grid grid
grid grid grid
grid grid grid